Aan de Carel van Bylandtlaan in Den Haag renoveert Shell haar hoofdkantoor en wordt gebouwd aan een duurzame Shell Campus. Ook werd gezocht naar tijdelijke huisvesting van zo’n 1.200 medewerkers. Een oplossing vond men in het huren van het Berlagehuis, een rijksmonument van 13.000 m2 aan Groenhovenstraat 2.

Het monumentale gebouw werd daarvoor volledig gerenoveerd, uiteraard met veel aandacht voor de architectuur van Berlage. In het opgeknapte Berlagehuis worden moderne werkplekken gecreëerd waarbij de gezondheid en de privacy van medewerkers van groot belang is. Het Berlagehuis voldoet na de verbouwing aan alle huidige maatstaven voor een gezond, prettig en klimaatneutraal kantoorgebouw.

Thematische aankleding

Samen met een gerenommeerd creatief bureau werd Hollandridderkerk ingeschakeld voor een passende aankleding van de ruimtes in het gebouw. Met de designs van architect H.P. Berlage als inspiratie werden patronen ontwikkeld waarmee ramen en trappenhuizen zijn gedecoreerd. Per verdieping is een herkenbare stijl toegepast, waarmee ook de oriëntatie in het gebouw werd verbeterd. Wanden zijn aangekleed met thematische beelden van onder andere zon-, water- en windenergie om het belang te benadrukken dat Shell hecht aan duurzame energiebronnen.

Hoogwaardige materialen, creatieve oplossingen

De beelden zijn afgedrukt op verschillende hoogwaardige materialen. Voor veel wanden werd gebruik gemaakt van Airtex behang, vaak uit één stuk. Voor de binnenramen zijn hoogwaardige, glasheldere folies gebruikt. Deze folies bieden, door een bij Hollandridderkerk ontwikkelde printtechniek, op een fraaie manier privacy daar waar dat gewenst is. Een aantal meubels is voorzien van designs met op maat bedrukte meubelfolie en om radiatoren uit het zicht te onttrekken is gebruik gemaakt van bedrukt magneetfolie, zodat de radiatoren als het ware opgaan in de wand. Een bijzonder vermelding verdienen nog de ingelijste replica’s van ontwerpen van Berlage.

Tijdens de montage door het team van Hollandridderkerk werd veel aandacht besteed aan de veiligheid. Verrassingen tijdens deze werkzaamheden aan het rijksmonument konden steeds snel en vakkundig opgelost worden.

JEU Interior Prints

Onder de merknaam JEU Interior Prints biedt Hollandridderkerk een complete dienstverlening op het gebied van interieuraankleding met print. Samen met onze opdrachtgevers zorgen we voor een inspirerende, plezierige werkomgeving voor medewerkers en een uitstraling waarvan bezoekers onder de indruk zijn. Voor meer informatie en een indruk van dit en andere projecten kijkt u op de website van JEU Interior Prints.

Hollandridderkerk - Printing On Demand - Digitaal Drukwerk

Een aantrekkelijke werkomgeving voor uw medewerkers?

Onze mensen van JEU Interior Prints adviseren u graag. Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Vraag een adviesgesprek aan