The ‘My Next Lexus’ Experience

The ‘My Next Lexus’ Experience

Het bedrijf Louwman & Parqui begon in 1990 met het importeren van Lexus, inmiddels zijn er landelijk twaalf Lexusdealers actief. Elk model van Lexus is standaard uitgerust met een automatische versnellingsbak, climate control en cruise control. “Lexus staat voor topkwaliteit en dat betekent uiteraard dat onze service ook van hoog niveau is. Daarom kan elke Lexusrijder, zowel eigenaar als leaserijder, profiteren van het Red Carpet Treatment”, vertelt productmanager Kristiaan Wulffraat. Deze unieke dienstverlening bestaat uit een aantal privileges zoals de haal- en brengservice, vervangend vervoer en eventueel een vaste servicemonteur. Na elke onderhoudsbeurt wordt de auto van binnen en van buiten helemaal schoongemaakt.

My Next Lexus
Het exclusieve karakter van het automerk wordt benadrukt door het magazine ‘My Next Lexus’ dat na een bezoekje aan de showroom naar de klant wordt verzonden. De inhoud van dit magazine wordt volledig samengesteld op basis van de voorkeuren van de klant. “My Next Lexus bevat foto’s en informatie over het betreffende model, de gekozen uitvoering, kleurstelling, opties en accessoires. Daarnaast is het een uniek bewaarnummer met artikelen over lifestyle, boeiende interviews en relevant nieuws over Lexus. Het magazine heeft echt een Wow!-factor, onze klanten reageren er heel enthousiast op. Het is natuurlijk ook bijzonder om een magazine te ontvangen en vervolgens te ontdekken dat het speciaal voor jou is gemaakt.”

 

Lexus persoonlijk magazine
Kristiaan Wulffraat, Lexus

 

Relatiemanagement
Bestellen gaat snel via het online platform van Hollandridderkerk. Kristiaan: “Iedere dealer kan gebruik maken van de applicatie. Met het invullen van enkele persoonsgegevens van de klant en een paar simpele stappen in een standaard keuzemenu is de vormgeving eigenlijk al klaar. De dealer kan daar desgewenst zelf nog iets persoonlijks aan toevoegen of verwijzen naar het gesprek dat hij eerder met de klant had. Zodra we klaar zijn met het bestelproces en akkoord geven, wordt de order digitaal in het systeem bij Hollandridderkerk geplaatst. Het magazine wordt daar geproduceerd en meteen naar onze klanten verzonden. Voor ons is dit een super handige tool die ook nog eens goed werkt. Wij zijn bijzonder trots op het resultaat, het is echt een geweldig magazine dat zeker bijdraagt aan een goede relatie met onze klanten.”

Benieuwd naar het magazine My Next Lexus? Blader er online doorheen op www.hollandridderkerk.nl/MyNextLexus

Wachtverzachter
Lexus heeft naast het magazine nog meer verrassingen in petto. Enige tijd na aanschaf van de auto wordt de zogenaamde ‘Wachtverzachter’ thuisbezorgd bij de klant, om het wachten te verzachten. Dit cadeautje bevat een uitgebreid schoonmaakpakket voor de auto in een luxe verpakking. En enkele dagen voor aflevering van de auto krijgt de klant een ‘menukaart’ toegestuurd. Hierop kunnen de gewenste instellingen worden doorgegeven, bijvoorbeeld de voorkeur voor een bepaalde radiozender of het al dan niet automatisch vergrendelen van de portieren. De dealer zorgt ervoor dat de auto helemaal naar wens is wanneer hij door de klant wordt opgehaald. “De Wachtverzachter en de menukaart worden door ons besteld bij Hollandridderkerk, zij regelen de verdere afhandeling en verzending. Daar hebben we zelf geen omkijken meer naar, ideaal dus!