Tieleman Keukens

Tieleman Keukens: Persoonlijke communicatie met een meetbaar effect

Tieleman Keukens: Persoonlijke communicatie met een meetbaar effect

Tieleman Keukens grossiert in prijzen. Maar liefst drie keer werd het familiebedrijf uit Middelharnis uitgeroepen tot de ‘Beste Keukenspeciaalzaak van Nederland’. Daarnaast ontving Tieleman de ‘Warme Douche’ bij Tros Radar, werd het uitgeroepen tot Beste Zelfstandige Winkel van Nederland en Beste Keukenspecialist van Nederland. Kronen op het werk van een keukenspeciaalzaak waar de klant nog echt koning is.

“Het ging ons er om de klant buiten de showroom aan ons te binden. Dat is meer dan gelukt en het resultaat is ver boven onze verwachtingen”

In onafhankelijke onderzoeken wordt Tieleman Keukens uitstekend gewaardeerd bij klanten en leveranciers en scoort het bedrijf hoog op criteria als klantvriendelijkheid, specialistische kennis, gedegen service én een eigen montageteam. “Daar zijn we dan ook erg trots op”, aldus Vincent Versaevel. Hij is verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van Tieleman Keukens. “Wij gaan altijd voor 100% klanttevredenheid. Dat begint bij een bezoek aan onze showroom. Voor de kinderen is er naast de speelhoek een echte bioscoop en zijn er Playstations zodat hun ouders rustig de tijd kunnen nemen om rond te kijken. Trots zijn we op onze ‘Living Wall’, een wandvullend scherm van 3 bij 4 meter waarop de klanten hun keukenontwerp op ware grootte kunnen bekijken. En dan is er ook nog het Tieleman-museum, zoals wij dat noemen. Hier hebben wij een enorme hoeveelheid keukenonderdelen van tientallen jaren op voorraad. Zo kunnen we klanten helpen als er een onderdeel van hun keuken vervangen moet worden.”

De klant centraal, ook buiten de showroom

In de showroom staat de klant centraal. De vraag van Tieleman was een concept te ontwikkelen waarmee er een persoonlijk vervolg gegeven zou worden aan het offerte- en vervolgtraject. Hollandridderkerk ontwikkelde een persoonlijk magazine dat van voor tot achter alleen maar klantspecifieke informatie bevat. De verkoper stelt het magazine eenvoudig zelf online samen. Aansluitend bij de persoonlijke aanpak die Tieleman voor ogen heeft. De verkopers van Tieleman kunnen hierdoor op een heel persoonlijke manier vervolg geven op de showroombezoeken van potentiële keukenkopers.

Persoonlijker kan niet

Het samenstellen gebeurt met een webapplicatie die aangesloten is op het systeem van Tieleman. Samen met de verkoper stelt de klant een keuken samen en de verkoper koppelt de tekening van de keuken aan het persoonlijke magazine. Het magazine wordt on demand geproduceerd. Binnen drie dagen ontvangt de klant zijn persoonlijke magazine voorzien van beeldpersonalisatie, een voorwoord met foto van de verkoper, de tekening van zijn eigen keuken met online code voor de offerte en persoonlijke vouchers. Vincent: “Het magazine wordt exclusief voor elke individuele klant samengesteld, persoonlijker kan niet. De reacties op het magazine zijn lyrisch te noemen, klanten vinden het echt heel leuk om de keuken nog eens op deze manier te bekijken en voelen zich daardoor bij ons extra welkom. Voor onze adviseurs is het een unieke tool om direct contact met de klant te houden, deze benadering past goed bij onze strategie en denkwijze.”

Ervaar het ook
Bent u ook op zoek naar een leverancier die met u meedenkt en u helpt om uw verkoopresultaten te verhogen? Neem dan contact met ons op. We vinden het leuk om uitgedaagd te worden en u te verrassen.

Uw eigen persoonlijke magazine bestellen

Neem contact op met ons verkoopteam. Zij sturen u graag onze eigen persoonlijke magazine (MijnMGZN) toe.

;